Praha se dusí. Američané, Japonci a Číňané okupují město a hledají v něm kouzlo staré Evropy. O víkendech je město pronásledováno hlasitými partynávštěvníky z Německa a Anglie. Pražáci nemají kde bydlet, protože byty jsou okupovány klienty Airbnb. Na přecpaném Karlově mostě se musíte probojovávat mezi místními “umělci” a hudebníky. Turisté jsou voženi po městě s úzkými uličkami drožkami a fakeovými oldtimery. Svézt se? Na ten nápad by žádný Pražák nepřišel. Kýčovité obchody se suvenýry hyzdí město stejně jako nápisy McDonald‘s a Marks&Spencer na krásných secesních fasádách.
Turistický Disneyland. Minulý rok přijelo do Prahy osm milionů turistů. Berlín je třikrát větší, přijelo jich 13 milionů.
Potom přišel virus a vrátil město zpět jeho obyvatelům. Pražané se znovu odváží vyrazit na “svůj” most, mnozí z nich na něm nebyli už léta. Na ulicích se se objevuje pár Evropanů, ale hlavně čeští turisté. Najednou i o ně začínají mít zájem hotely a turistické restaurace.
Nepochybně je pandemie katastrofou pro cestovní ruch. Hotely jsou prázdné a restaurace dosahují jen zlomku svého obvyklého obratu. K tomu patří i řada lidí, kteří jsou v cestovním sektoru zaměstnáni i nepřímo. Ale Covid donutil Prahu myslet. O cestovním ruchu, který se snad nevrátí do starých kolejí a opět nezačne ničit město, ale zároveň nabídne podle vlastních pravidel prostor těm, kteří chtějí město navštívit. Musí ale skutečně přijít virus, než začneme nad těmito otázkami nahlas uvažovat?