Přečtěte si

Vydavatelství Axel Springer otevřelo v Berlíně novou budovu: architektonický skvost se stal dalším symbolem města

Architektonický zázrak, moderní skvost, či symbol sjednoceného Berlína. I tak média píší o nově otevřené skleněné budově Axel-Springer Neubau, která slouží jako další sídlo tohoto slavného německého vydavatelství. Navrhl ji známý nizozemský architekt Rem Koolhaas, který mimo jiné vyučuje urbanismus na Harvardu.
Přečtěte si

Megalomanský projekt rozšíření berlínského Bundeskanzleramtu

Jak známo, Německo má hodně superlativ. Například má druhý největší parlament na světě (po Číně), a po Erdoganově paláci v Ankaře druhé největší vládní ústředí – Bundeskanzleramt v Berlíně. Se stávající plochou 25 347 m² je Bundeskanzleramt osmkrát větší než Bílý dům a třikrát větší než Elysejský palác v Paříži. Ale to nestačí.
Přečtěte si

Faun a Vltava: Vltavská (Nejkrásnější exteriéry linky C)

Prvenství nejhlubší hloubené stanice v Praze stejně jako těsné sousedství s budovou dopravních podniků a nádraží Praha-Bubny zastává stanice Vltavská. Technická dokumentace z výstavby Vltavské, která měla původně nést název „Dopraváků“, prozrazuje komplikovanost výstavby této konkrétní stanice.
Přečtěte si

Kulturama: Poznejte světovou architekturu na filmovém plátně! Blíží se festival Film a architektura

Od 30. září do 7. října se bude ve 22 městech po celé republice a na Slovensku konat už 9. ročník filmového festivalu Film a architektura. Představí dvacítku filmů o architektuře, urbanismu a designu. Nabídne světové premiéry, například snímek o unikátní dánské spalovně, která současně slouží jako sjezdovka pro lyžaře. O festivalu, ale i o tom, jak se dostat mezi města, která získají světovou premiéru, jsme si povídali s Martinou Freitagovou, sympatickou dramaturgyní festivalu.
Přečtěte si

Tipy WeTravel – Jurkovičův Libušín je znovu otevřen

Ve čtvrtek 30. července se po šesti letech od požáru slavnostně otevřela chata Libušín na beskydských Pustevnách. Šetrné rekonstrukce unikátní roubenky od architekta Dušana Jurkoviče se zhostil ateliér Masák & Partner. I díky veřejné sbírce jí mohl vrátit původní tvář z roku 1925.