Přečtěte si

Srovnáváme nejstarší porcelánky v Německu a Česku: Těm, co přežily svou smrt, se dnes daří

Dva velcí výrobci porcelánu ve východním Německu přežili pád zdi. Tři sta let starý Meissner Porzellan z Míšně má dnes doma v podobě imitace “cibuláku” snad každý Čech. Durynská porcelánka Kahla je o 150 let mladší a svým sloganem Porcelán pro smysly patřila ještě před rokem k hlavním výrobcům jídelního porcelánu v zemi. Dva největší výrobci v Česku, porcelánky Haas & Czjzek a Thun, přežili svou smrt od Listopadu několikrát. Nejstarší česká porcelánka ovšem definitivně padla v roce 2017.
Přečtěte si

Německé supermarkety čeká v roce 2021 plno změn. Některé už si vyzkoušely na českých zákaznících

Německé obchodní řetězce Lidl, Aldi, Rewe, Edeka a další nachystaly na rok 2021 pro zákazníky v Německu řadu novinek. Některé tamní značky přitom svá vylepšení služeb zkoušejí nejdříve na menším trhu, konkrétně třeba v Česku. Například Lidl zavedl pro své české zákazníky už v září 2020 aplikaci Lidl Plus. Rossmann na Češích zkoušel společně se společností Henkel prodej pracích a čisticích prostředků v opakovaně plnitelných lahvích.
Přečtěte si

Lucie Libovická o klubu Empiria 21: Vracíme radost z podnikání

Naproti mne sedí atraktivní usměvavá blondýnka. Lucie Libovická je přemýšlivá, přesto z ní čiší spontánnost, výřečná, ale nepoví žádné slovo navíc. Netušila jsem, že na mě čeká náhled do duše ženy, která své pracovní i společenské aktivity šarmantním způsobem spojila i se svým osobním životem.
Přečtěte si

Český Rohlík chce v Německu předstihnout tamního lídra v online prodeji potravin – společnost Rewe

Online obchod spojený rozvozem potravin Rohlík.cz funguje v České republice od roku 2014. Jako svou další vlajkovou loď ho po Slevomatu založil podnikatel Tomáš Čupr. Původně plánoval expanzi do Německa až v roce 2025, zájem o službu v koronakrizi ale plány trochu urychlil. O německé misi Rohlíku, který si u našich západních sousedů říká Knuspr, tedy „Křupavý“, se na konci roku 2020 rozepsal prestižní magazín Business Insider.
Přečtěte si

Generální ředitel Vodafone: Naše firma je jiná, na tom si zakládáme

Začátek kariéry spojil se značkou Lybar, později v Nestlé vymýšlel, jak propagovat dětské bonbony JOJO. Posledních téměř 20 let strávil v oboru telekomunikací. V každé práci byla jeho nadřízená žena. S úsměvem tak říká, že díky tomu má asi pro ženy porozumění. S Petrem Dvořákem, generálním ředitelem společnosti Vodafone Česká republika, jsem si povídala právě o ženách a o tom, jakou mají ve Vodafonu podporu.
Přečtěte si

Zakladatel Impact Hubu: V coworkingu je budoucnost. Firmy teď vidí, že tolik kanceláří nepotřebují

Sdílená pracoviště patří v byznysovém světě k jednomu z největších trendů poslední doby. Zájem o jejich flexibilní řešení roste i v reakci na koronavirovou krizi, která v mnoha směrech změnila to, jak jsme byli zvyklí uvažovat. Jaké výhody tedy coworking nabízí? A jak získat členství? Nejen o tom jsme si povídali se Zdeňkem Rudolským, spoluzakladatelem sítě Impact Hubů v České republice.