Tento rozhovor je s designérem celého projektu, Stephanem Schilgenem. Neexistuje mnoho takových lidí, jako je on. V hlavě i v srdci v pořádku, inteligentní kreativec první třídy.
Stephane, motto designu restaurace je Schwarzwald meets Drag Queen. Co si pod tím mám představit?
Krátce řečeno, venkov se potkává s metropolí. Bonsai je symbol přírody, zde je ale velmi arty a působí jako most.
Vařit budou tři bratři ze Schwarzwaldu. Jejich ambice jsou vysoké…
Ano, ale mají jednu výhodu. Oni umí opravdu vařit. A také mají odvahu experimentovat. Vlastní šunkou počínaje až po fermentované hranolky, to je jejich velmi individuální linie od domácí až po velmi moderní kuchyni. 60 % pro vegetariány, 40 % pro ty ostatní a pro mě (úsměv).
Všechny tvoje projekty působí velmi lehce, přesto vím, že jsou propracované do posledního detailu. V jaké meditativní poloze jsi se nacházel, když jsi restauraci navrhoval?
Od počátku jsem chtěl vytvořit místo, kde je možno vymanit se z letargie. Vytvořil jsem atmosféru, která dává prostor vlastní fantazii…. Jsem teď v klubu? Nebo na výstavě? Nebo v kontemplativním prostoru?
Až se o tom budeme moci na vlastní kůži přesvědčit, budeme dále informovat. A také prozradíme, jak se restaurace jmenuje.
Stephan Schilgen patří k nejvýraznějším interiérovým designérům současnosti. Je autorem mnoha show, butiků a přehlídek např. pro Chanel, Omegu, Bulgari, pro Red Bull Music Academy navrhnul Funkhaus Berlin. Je expertem na návrhy „extra ordinary“, kombinuje staré a nové, vždy pod uměleckým aspektem. Jeho motto: „Nemůžu znovu vynalézt kolo. Ale správnou kombinací můžu vytvořit něco nového, jedinečného.“