Stephan Schilgen: Extra ordinary

Dnes měla být po velké rekonstrukci otevřena restaurace v Berlin-Mitte, v kultovní Torstrasse. Mega location, chytrý gastronom, perfektní šéfkuchař, geniální designér. Co víc si přát! Maličkost… aby se otevřelo a mohli jsme přijít.

Tento rozhovor je s designérem celého projektu, Stephanem Schilgenem. Neexistuje mnoho takových lidí, jako je on. V hlavě i v srdci v pořádku, inteligentní kreativec první třídy.

Stephane, motto designu restaurace je Schwarzwald meets Drag Queen. Co si pod tím mám představit?  

Krátce řečeno, venkov se potkává s metropolí. Bonsai je symbol přírody, zde je ale velmi arty a působí jako most.

Vařit budou tři bratři ze Schwarzwaldu. Jejich ambice jsou vysoké…

Ano, ale mají jednu výhodu. Oni umí opravdu vařit. A také mají odvahu experimentovat. Vlastní šunkou počínaje až po fermentované hranolky, to je jejich velmi individuální linie od domácí až po velmi moderní kuchyni. 60 % pro vegetariány, 40 % pro ty ostatní a pro mě (úsměv).

Všechny tvoje projekty působí velmi lehce, přesto vím, že jsou propracované do posledního detailu. V jaké meditativní poloze jsi se nacházel, když jsi restauraci navrhoval?

Od počátku jsem chtěl vytvořit místo, kde je možno vymanit se z letargie. Vytvořil jsem atmosféru, která dává prostor vlastní fantazii…. Jsem teď v klubu? Nebo na výstavě? Nebo v kontemplativním prostoru?

Až se o tom budeme moci na vlastní kůži přesvědčit, budeme dále informovat. A také prozradíme, jak se restaurace jmenuje.

Stephan Schilgen patří k nejvýraznějším interiérovým designérům současnosti. Je autorem mnoha show, butiků a přehlídek např. pro Chanel, Omegu, Bulgari, pro Red Bull Music Academy navrhnul Funkhaus Berlin. Je expertem na návrhy “extra ordinary”, kombinuje staré a nové, vždy pod uměleckým aspektem. Jeho motto: “Nemůžu znovu vynalézt kolo. Ale správnou kombinací můžu vytvořit něco nového, jedinečného.” 

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si

Wim Wenders: Dvě nebo tři věci, které vím o Edwardu Hopperovi

Wim Wenders je jedním z nejlepších a nejslavnějších německých režisérů současné světové kinematografie. Jeho celovečerní filmy “Americký přítel”, “Paris Texas” a “Nebe nad Berlínem” z roku 1987 jsou kultovní, dokumenty “Buena Vista Social Club”, “PINA” a “Sůl země” jsou příkladným svědectvím naší kulturní paměti.
Přečtěte si

Image of  Wonder

Newyorský akademik Thomas Beachdel o jedné z nejvýraznějších českých vizuálních umělkyň Báře Prášilové, které nyní vychází kniha s názvem Circles.

Nejčtenější v kategorii ArtDesign